American Pancakes

Under veckan som gått har jag varit halvledig vilket har resulterat i lite konstiga matrutiner för mig. En dag åt jag amerikanska pannkakor till lunch. Det var gott, och här kommer receptet:


För ca.10-12 stycken behövs:

  • 2 ½ dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 1 msk socker
  • 2 ½ dl mjölk
  • 2 msk smält smör + smör till stekning
  • 1 ägg


Gör så här:

Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.

Stek pannkakorna på medelhög värme i lite smör i en stekpanna. När du ser bubblor på översidan på pannkakan är den dags att vända.


Det är en väldigt enkel och god maträtt att göra, det är inte den mest nyttiga men det duger. Här kommer lite bilder på min process:




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0